Home » , , , » COOL : Karnival King Cakes Mardi Gras Di Orleans

COOL : Karnival King Cakes Mardi Gras Di Orleans


Musim berakhir karnival Selasa dengan Mardi Gras , dan untuk lepas lapan hari, orang yang berparti telah mengambil alih French Quarter di New Orleans, seronok manik-manik, minum arak dan baik, bahawa lainlima surat b-word.

Untuk kami yang mencari satu cara meraikan Fat Selasa dari keselesaan kediaman kita atau ketempangan pejabat kami, tidak mempunyai ketakutan. Terdapat sembuh bagi “I'm-Not-in-New-Orleans” keadaan sugul dan ia dipanggil King Cake.

Pastri popular kaya bagi tunas rasa tetapi ia juga kaya dalam sejarah,menerangkan Arthur Hardy, melantik diri sendiri "Foremost Authority World di Mardi Gras."

Hardy kata sejarah tepat tidak tertentu, tetapi seperti banyak barang di New Orleans, King Cake dipercayai telah bermula di Perancis sebagai sebahagian daripada Feast pesta agama Kristian, satu perayaan untuktiga lelaki bijaksana yang mengunjungi Alamak dua belas hari selepas Krismas.


Satu King Cake tradisional semata-mata kayu manis merempahi doh, dengan satu glis berkrim dan ungu, hijau dan emas (warna-warna Mardi Gras) gula di atas. Gula berwarna mewakili keadilan, kepercayaan dankuasa, masing-masing.

King Cakes pertama dibakar dalam bentuk bulatan mewakili laluan bulat lelaki-lelaki yang waras mengambil untuk pergi ke Baby Jesus, dalamsatu usaha mengelirukan King Herod, yang merancang untuk membunuhAlamak. Sebiji kacang tersembunyi atau syiling emas ada tengah gelap kek dan sesiapa mendapatinya akan dibenarkan dengan nasib baik dalam tahun akan datang.


Hardy kata itu seperti kereta, King Cake mempunyai “dikembangkan sepanjang masa.” Bakeri telah mengambil kebebasan kreatif dengankek, menambah berperisa berinti dan permukaan atas. Duit syiling ataukacang telah digantikan dengan bayi plastik mewakili Baby Jesus. Sesiapa mendapatinya dianggap “Raja” atau “Queen,” tetapi mencari bayijuga datang dengan sedikit tanggungjawab - membeli tahun depan King Cake.

Kilang roti yang mana membuat King Cake terbaik amat suka berbalah , dan biasanya rasa hal peribadi, Hardy kata. Satu tinjauan tidak saintifikyang tidak rasmi mengambil kaum asli New Orleans saya tahu menghasilkan nama-nama sama bakeri mendakwa untuk membuat “terbaik” – dalam tiada susunan tertentu: Haydel, Gambino , dan pemenang tahun ini Times Picayune / NOLA.com pertandingan King Cake terbaik, Camellia City Bakery Randazzo.

Tanpa mengira kegemaran, tidak ada soalan yang King Cakes ialah perniagaan besar di New Orleans. Hardy menganggarkan lebih daripada 750,000 digunakan setiap tahun, kebanyakannya semasa Carnival , dan mereka merupakan satu eksport-eksport makanan terbesar New Orleans.

Manakala Hardy kata, “tiada peraturan-peraturan,” dan sana tidak perlu menjadi satu sebab gemar satu King Cake, apabila ia datang untuk makan satu luar Carnival bulan-bulan, orang bersikap murni menyukainya berkata melakukan begitu juga “tidak disukai.”

“Ia hilang maknanya,” Hardy kata.

more at google


Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment