Home » , » Perut Sebesar Tempayan

Perut Sebesar Tempayan


TRIBUNNEWS.COM, SINTANG - Suryati (32) seorang pesakit kanser ovari yang saat ini sedang dirawat di ruang bersalin kelas IIIa RSUD Ade M Djoen Sintang memerlukan bantuan tangan masyarakat yang perihatin Bantuan tersebut nantinya dipergunakan untuk memenuhi keperluan pembedahan dan kos ubat-ubatan.

"Saya pasrah kepada Allah SWT, mudah-mudahan ada masyarakat yang peduli dengan keadaan isteri dan keluarga saya ini. Sehari-hari saya hanya bekerja sebagai petani dengan penghasilan rata-rata kurang dari Rp 100 ribu (atau RM 33.80 sebulan)," ungkap Ari Isnandar (38) suami Suryati kepada Tribun, Minggu (29/1/2012.

Selama lima tahun menderita penyakit kanser Ovari tersebut, Ari mengaku sudah berupaya sedaya upaya agar sakit isterinya mampu segera disembuhkan termasuk merujuknya ke RSUD Soedarso Pontianak. Hanya saja informasi biaya yang diperlukan untuk pembedahan mencapai Rp 50 juta atau RM 169320.76, sehingga dirinya mengaku tidak sanggup. Saat ini kerana penyakit itu, perut Suryati telah membengkak seperti tempayan.


Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

2 komen: