Home » » Berhenti Beri Rasuah Kepada Polis – MCPF

Berhenti Beri Rasuah Kepada Polis – MCPF


KUALA LUMPUR – Orang ramai perlu memberi kerjasama kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi memastikan hasrat sifar rasuah dalam pasukan itu tercapai.

Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Tan Sri Lee Lam Thye berkata, masyarakat boleh membantu dengan membuat laporan jika terdapat kegiatan rasuah dikalangan pegawai atau anggota polis.

“Orang juga perlu berhenti memberi suapan kepada pegawai dan anggota polis untuk mencapai sifar rasuah dalam pasukan polis,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Lam Thye seterusnya berkata, MCPF membuat kenyataan itu sebagai mengalu-alukan komitmen Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar untuk mencapai sifar rasuah di kalangan pegawai dan anggotanya.

Menurutnya, hasrat itu merupakan satu perkara yang mulia yang perlu disokong oleh semua lapisan masyarakat supaya pasukan polis dapat mencapai sasaran itu

Media semalam melaporkan Ismail sebagai berkata, hanya satu peratus daripada kira-kira 100,000 anggota PDRM terlibat dalam kegiatan rasuah.

Katanya, walaupun jumlah itu kecil namun jika dibiarkan ia akan merebak lebih besar seperti mana penyakit kanser jika tidak dikawal.

Justeru, katanya, beliau akan berusaha memastikan budaya sifar rasuah dalam kalangan warga PDRM.

Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment