Home » » 8 Terbunuh Dalam Letupan Dilombong

8 Terbunuh Dalam Letupan Dilombong

Zhengzhou - Lapan orang terbunuh dan 17 lainnya luka parah letupan dilombong arang dan penduduk kampung sekitar tengah malam pada hari wilayah Henan China Tengah Selasa, kata seorang pegawai.
Letupan, yang terjadi pada sekitar 8:40 Selasa malam, menghentam bahagian dari sebuah desa di kota kabupaten Shilong Pingdingshan itu, kata Zhang Wei, wakil gubernur Shilong Kabupaten. 


bahan letupan haram yang disimpan di dalam sebuah komuniti perumahan adalah penyebab ledakan, Zhang dikutip penyelidikan awal yang mengatakan.
Berkuasa Polis terus menyiasat letupan itu, kata Zhang.
Polis tempatan telah menahan 25 orang, termasuk pemilik Galian Batubara Tianshun, sehubungan dengan bahan letupan yang disimpan secara haram, kata Zhang.
Lapan belas orang, termasuk beberapa penambang dan keluarga mereka, tinggal di daerah perumahan yang terletak kira-kira dua kilometer dari tambang batubara. Lapan daripada mereka tewas dan sepuluh sisanya luka-luka dalam letupan itu.
Para korban dari daerah Pingdingshan's Shilong dan county Lushan, serta wilayah Shaanxi.
Polis telah mengepung lokasi letupan, di mana rumah telah hancur sepenuhnya diruntuhkan oleh shovel loader. Ledakan itu rosak teruk puluhan rumah di dekatnya.
"Aku jatuh tertidur dan tiba-tiba terdengar suara guntur di atas atap," kenang Tian Dexiu, yang tinggal sekitar 10 meter dari lokasi letupan.
"Kami bergegas luar dan ada debu di sekitar di laman. Debu diselesaikan satu jam kemudian," kata Tian.
Ledakan itu juga merosakkan sebuah TK di sisinya dan mencederakan seorang anak.
"Pada awalnya, saya pikir itu gempa bumi Jadi aku terbangun lima anak. Dan memimpin mereka turun," Wang Lina, seorang guru yang tidur di tingkat dua TK.

Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment