Home » , » Budak 13 Tahun Cipta Laman Web Saingi Facebook

Budak 13 Tahun Cipta Laman Web Saingi Facebook


Tahukah anda seorang kanak-kanak berusia 13 tahun telah menggemparkan dunia internet kerana telah mencipta satu laman sosial mirip FaceBook dan mendapat sambutan yang menggalakkan .Apa yang lebih membanggakan lagi ialah kanak-kanak itu adalah saudara seislam kita dari Indonesia. Mengikut maklumat dari blog Penmerahpenbiru,laman tersebut berjaya menarik hampir sejuta pengunjung sehari.


Muhamad Yahya Harlan, 13 tahun telah mencipta Jaringan Laman Sosial menyerupai Facebook yang dikenali sebagai salingsapa.com. Menurut beliau, konsep laman sosial ciptaannya mempunyai ciri - ciri tambahan yang lebih baik lagi.
Muhamad Yahya yang belajar di Sekolah Alam Bandung hanya menyiapkan Laman Sosial tersebut dalam masa sebulan.

"alhamdulillah, sehari kemaren salingsapa.com di-hit hampir 1 juta kali, dari 59 negara, SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHU AKBAR. HAADZA MIN FADLI RABBIY . Semoga Salingsapa bisa menjadi jalan kebaikan buat kita semua, menjalin silaturrahmi danmengakses cahaya hidayah Allah. Tolong ajak teman dan saudara saudaranya untuk sgin up di SalingSapa ini ya ? semoga dicatatkan Allah sebagai amal shaleh, amiiin" - Muhamad Yahya Harlan

CLICK HERE TO JOIN
Maybankard 2 Cards. 2 is all you need. Find out more.

Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment