Home » » Tatu Sebagai Bukti

Tatu Sebagai Bukti


Seorang anggota geng samseng didakwa bersalah kerana melakukan pembunuhan setelah polis menggunakan tatu di dadanya sebagai bukti bahawa dia bersalah. Pembunuhan John Juarez (23) tidak berjaya dirungkai sejak Januari 2004. Dia ditembak di wilayah Pico Rivera, wilayah Hispanik.


Pada 2008, Sarjan Los Angeles (LAPD) Kevin Lloyd, dapat menyelesaikan kes tersebut ketika dia mengenali gambar bukti dari salah satu anggota kumpulan tersebut, Rivera 13, Anthony Garcia. Polis kemudian mendapatkan pengakuan Garcia ketika melakukan penyamaran menjadi anggota kumpulan iti dan masuk ke dalam tahahanan bersama Garcia. Polis mendengarkan ketika Garcia bercerita mengenai penembakan tersebut.

Dalam gambar  yang diambil polis, terlihat tatu di dada Garcia (25), dimana sebenarnya tato tersebut merupakan sebuah cerita dari adegan pembunuhan.

Di tatu tersebut juga tergambar lokasi di Pico Rivera, sebuah bar bernama Mr Ed's Liquor, dan perkataan Rivera Kills, yang merujuk pada nama kumpulan jenayah itu, dan ilustrasi sebuah helikopter yang menembak seorang mangsa. Vonis Garciaboleh dihukum penjara selama 65 tahun, jika didapati benar-benar besalah.
(rhs)

Sumber



CLICK HERE TO JOIN
Maybankard 2 Cards. 2 is all you need. Find out more.

Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment