Home » » Kerana Fobia Dia Masih Dara

Kerana Fobia Dia Masih Dara


Emily, 26, bukan fobia kepada kemalangan, penyakit, binatang dan sebagainya, tetapi dia fobia kepada lelaki. Kerana itulah hingga kini dia masih lagi anak dara.

Ketakutan aneh lagi peliknya itu adalah kerana satu penyakit yang dipanggil androphobia. Bukan senang mahu cari wanita barat yang masih ada dara lagi berbanding dengan umurnya.

"Saya masih lagi perawan. Saya bukan lesbian dan saya sama sekali tidak tertarik secara seksual pada perempuan," katanya.

"Saya dapat melihat gambar lelaki dengan rakan-rakan dan menghargai mereka tampan, tetapi jika saya berhadapan dengan lelaki yang saya ada hati, saya sukar untuk berada di dalam bilik yang sama tanpa merasa takut."

Dia berkata: "Ini bukan kerana seseorang pernah melakukan sesuatu untuk menyakiti saya. Saya hanya takut bagai nak mati pada mereka."

Emily tidak takut diserang - dia hanya memiliki fobia irasional yang telah menghantui dirinya sejak kecil.

"Saya dibesarkan dalam rumah tangga yang ada perempuan saja dan mungkin ini yang menyebabkan masalah ini," katanya. "Ayah berpisah dari ibu ketika saya berusia enam tahun dan saya tidak melihatnya lagi."

"Saya berharap suatu hari nanti saya akan bertemu seseorang yang akan bekerja dengan saya untuk mengalahkan androphobia dan saya akhirnya akan dapat berkahwin dan mempunyai anak."

"Saat ini saya senang dapat memiliki kehidupan dan diterima di tempat kerja."

"Saya faham beberapa orang akan berfikir bahawa saya aneh tapi saya hidup dengan keadaan yang sangat nyata di mana saya tidak dapat mengawalnya."

"Kalau bukan kerana keluarga dan teman-teman yang luar biasa, saya tidak akan berada di tempat saya hari ini."

The Sun



Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment