Home » , » Alasan..Nikmatnya Seks Selepas Bertengkar

Alasan..Nikmatnya Seks Selepas Bertengkar

18sx only

Dalam hubungan rumah tangga pertengkaran itu pasti ada, ibarat pinggan sama sudu pasti terdengar bunyi geseran saat keduannya bertemu, dan ini wajar saja selama pertengkaran tersebut masih boleh dicari penyelesaian dan jalan keluar bersama.


Seks boleh jadi alat peredam pertengkaran tersebut, apabila mood sedang keluar kawalan di antara anda dan pasangan, hubungan intim ini akan mengembalikan suasana kedekatan anda berdua yang saling menyayangi. Ada alasan tersendiri kenapa seks selepas bertengkar itu sangat baik untuk anda berdua.

Seperti Bercinta Pertama Kalinya

Beberapa pasangan yang bercinta selepas bertengkar merasakan aktiviti intim mereka jadi lebih 'panas'. Pasangan tersebut menjadi saling jatuh cinta lagi. Pasangan jadi punya ghairah dan minat yang lebih. Mereka pun jadi bercinta seperti saat dulu pertama kali melakukannya.

Memperkuat Ikatan

Menurut Dr. Diana Kirschner, seks terapi dan psikologi di 90 Days Boot Camp, Semasa bercinta selepas bertengkar, orang boleh jadi lebih rapuh dan terbuka, anda intim dengan pasangan, percintaan itu pun jadi boleh menyenangkan, berlaku orgasme yang kuat sehingga melepaskan oksitosin, hormon yang memperkuat ikatan antara pasangan.

Membuat Lelaki Merayu anda

Apabila anda bertengkar dengan pasangan kerana kesalahannya, si dia biasanya akan melakukan cara untuk mendapatkan maaf anda. Pasangan akan merayu anda dengan pelbagai cara, yang pada akhirnya malah membuat anda ghairah.

Kesempatan untuk Jadi Agresif

Seks selepas bertengkar boleh jadi peluang untuk wanita menjadi lebih agresif. Ini peluang yang baik untuk menjadi orang lain yang sebenarnya bukan anda di kehidupan seks pada umumnya. Ketika bercinta anda jadi lebih bersemangat sehingga boleh meminta pasangan melakukan apa yang anda inginkan. Jangan fikirkan bagaimana pandangan si dia. Justeru lelaki biasanya akan suka perubahan anda tersebut.

Mudah Orgasme

Saat bertengkar level adrenalin di tubuh biasanya akan meningkat.Pertengkaran kadang-kadang melepaskan sebatian di dalam otak yang boleh menyebabkan seseorang merasa sedang 'tinggi', Seks juga menghasilkan sebatian yang sama sehingga hasilnya terjadilah orgasme yang sangat dahsyat.

Seks Luar Biasa

Pertengkaran kadang-kadang menghasilkan pertandingan antara anda dan pasangan. Pertandingan di sini bererti luapan emosi dalam ego masing-masing, jika disalurkan melalui hubungan intim, maka sudah boleh dipastikan akan membuat anda berdua siap dan bersemangat dalam melakukannya. Pasangan yang setelah bertengkar kemudian merasa disambungkan secara fizikal, boleh membuat mereka merasakan ghairah seks yang luar biasa.

Pertengkaran Terlupakan

Seegois-egoisnya anda atau pasangan anda, jika sudah melakukan hubungan intim pasti berubah. Hubungannya dengan pertengkaran, Menurut American Psychological Association, wanita boleh menahan amarah lebih lama dari lelaki. Tapi dengan bercinta, semua perasaan marah itu boleh dilupakan dalam sekelip mata.


p/s: Hanya utk pasangan yg sdah berkahwin shj...yg bujang jgn cuba try :peace:


Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment