Home » , » Aneh - Lembu Bermata Satu Tanpa Hidung

Aneh - Lembu Bermata Satu Tanpa Hidung

Lembu bermata satu
Seekor anak lembu lahir dengan mata satu dan tidak berhidung. Mata perseorangan terletak di tengah-tengah antara mulut dan bahagian atas kepala. Sementara untuk bernafas, lembu tersebut menggunakan mulut. Meskipun mengalami kelainan fizikal, lembu milik Rasyid, warga Dusun Laok songai, Desa Billapora Barat, Kecamatan Ganding, Kabupaten Sumenep, Jawa Timur, itu tampak sihat. Lembu itu mampu berdiri meski tidak boleh berjalan.

Menurut Rasyid, proses kelahiran sapinya normal layaknya lembu lain. Hanya saja dia terkejut apabila mendapati mata ada di atas mulut.


Bentuk mata juga tidak kelihatan seperti mata lembu pada umumnya. Bola matanya menonjol.Kerana itu warga tempatan menyebutnya lembu Mata Dewa.

Rasyid mengaku sempat bermimpi aneh sebelum Mata Dewa lahir. "Sehari sebelum lembu lahir, saya bermimpi untuk merampas di ladang. Tapi lembu saya tidak mahu jalan akhirnya saya pukuli, tetap saja tidak mahu jalan hingga kepalanya saya pukul, "kata Rasyid, Rabu (30/11/2011).

Keesokan harinya, Rasyid terkejut lembu yang biasa dia gunakan untuk merampas, melahirkan anak dalam keadaan fizikal tidak normal. Berita lembu aneh milik Rasyid itu kini beredar luas tidak hanya di desanya. Tak hairan, setiap hari puluhan orang yang penasaran mendatangi rumah Rasyid.

Lembu itu dirawat Rasyid dengan penuh kasih sayang. Setiap hari Mata Dewa diberi susu dan telur ayam kampung. Dia mengaku tidak akan menjualnya meskipun ada yang menawar dengan harga tinggi.


Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment