Home » » Rekod Pelukkan Terlama

Rekod Pelukkan Terlama


Berapa lama anda biasanya berpelukan dengan suami atau isteri? Empat pasangan ini memecahkan rekod dunia setelahberpelukan selama lebih dari 24 jam.

Awalnya ada enam pasangan yang mengikuti aksi memecahkan rekod dunia tersebut yang digelar beriringan dengan NationalHugging Day di Inggeris. Enam pasangan itu melakukan aksitersebut di stesen kereta St. Pancras International, London.

Mereka semua berpelukan betul-betul di bawah patung 'The Meeting Place'. Patung tersebut berbentuk pasangan yang tengah saling berpelukan dan berciuman.

Seperti dikutip dari Huffington Post, keenam pasangan tersebutmula saling berpelukan pada 19 Januari 2012. Mereka hanyadibenarkan berehat selama lima minit setiap jam.

Namun pada akhirnya hanya empat pasangan yang berjayamencatatkan dirinya di Guinnes World Record. Dua pasangandibatalkan kerana melanggar peraturan. Sementara empatpasangan yang berjaya tersebut, berpelukan selama 24 jam dan44 minit.

Salah satu pasangan yang berjaya memecahkan rekod itu adalah pelawak Sanderson Jones dan temannya Mikey Lear. "Ini adalah pengalaman yang paling luar biasa. Mikey dan aku benar-benar tidak percaya boleh melakukannya. Saat sukaradalah di malam hari. 

Mujurlah ada beberapa DVD dan hiburanlain yang boleh membuat kami berlangsung, "tutur Sanderson.

Tiga pasangan lain yang berjaya memecahkan rekod berpelukanakhir di dunia adalah Andrew O'Brien dan Jeanette Xiang XiangXu, Rose Manley dan Emily Jane Brown dan Bryan dan LornaTulett.



Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment