Home » , , » [18SX] Body Painting, Night Party Di Indonesia

[18SX] Body Painting, Night Party Di Indonesia

cat payudara

Body painting adalah salah satu seni lukis pada tubuh. Tidak seperti tato yang menyakitkan dalam proses pembuatannya dan berlangsung dalam waktu yang sangat lama, bahkan seumur hidup, body painting hanya bersifat sementara.

Body painting tidak menggunakan jarum. Peralatan yang diperlukan untuk membuat bodypainting tidak terlalu berbeza jauh dengan peralatan yang diperlukan untuk melukis pada kanvas. Cukup kuas, cat dan ini yang membezakan, tubuh manusia. Agar hasilnya lebih bagus dan proses pembuatannya tidak memerlukan masa yang lama, airbrush boleh juga dijadikan peralatan untuk melukis.


Dalam seni lukis yang satu ini, kanvas jadi barang yang tidak berguna. Cat dan airbrushditumpahkan pada kulit manusia. Pelukis tidak menggambar apapun di atas kulit atau tubuh manusia sesuai dengan daya khayal dan imaginasi.

Cat yang digunakan untuk melukis, membuat body painting tidak boleh berlangsungdalam waktu yang lama. Biasanya cat pada tubuh manusia itu akan hilang dalam masa beberapa jam saja. Waktu yang paling lama untuk mempertahankan cat pada tubuhadalah seminggu.

Jika dibandingkan dengan tattoo yang menggunakan jarum untuk membuatnya, bodypainting memang sangat berbeza jauh. Tapi jika disandingkan dengan tattoo sementara,berupa lukisan kecil pada salah satu kulit manusia, body painting adalah sebaliknya. Ia adalah bentuk lukisan pada kulit manusia dalam skala yang besar dan hampir merata diseluruh tubuh.








p/s: Jangan tengok lama2 wei...haha


via tabekpuang



Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment