Home » , » Dik kerana Kemiskinan Mereka Tinggal Dalam Tandas

Dik kerana Kemiskinan Mereka Tinggal Dalam Tandas


"Tidak ada tempat seperti di rumah!", Saya percaya kata pepatah, dan keluarga pendatang dari China membuktikan ianya terpakai walaupun rumah tandas awam yang terbiar di bandar Shenyang.

Zeng Lingjun dilahirkan di sebuah kampung kecil, di Wilayah Jilin dari Northeastern China. Sebagai lelaki, dia bermimpi satu hari menghadiri kolej, tetapi kerana keluarganya adalah terlalu miskin, dia terpaksa meninggalkan impiannya dan menyelesaikan untuk menjadi tukang kasut dan kasut pembaikan untuk menyara kehidupan. Tetapi hanya kerana dia tidak mampu untuk pergi ke kolej, tidak bermakna beliau bersedia untuk menghabiskan sisa hidupnya di kampung beliau. Beliau mempunyai rancangan yang lebih besar untuk dirinya sendiri, jadi satu hari, dengan hanya 50 yuan ($ 8) di dalam poket, dia meninggalkan untuk Shenyang, bandar terbesar di Timur Laut China. Sebagai seorang pekerja keras dan tukang kasut yang mahir membantu Zeng membuat hidup di bandar besar, dan beliau tidak lama lagi pendapatan sekitar 2,000 yuan (315) sebulan. Tetapi ini tidak cukup untuk beliau untuk mendapatkan tempat sendiri.

Enam tahun lalu, rakannya menyarankan dia bahawa tandas sebuah hotel yang ditinggalkan boleh disewa pada harga yang sangat rendah. Beliau segera meminjam wang yang dia diperlukan dan menyewa tandas terbiar sebagai rumah baru. Dia telah mengambil pintu lama dan semua bilik kayu, dan meletakkan beberapa papan untuk menutup mangkuk tandas dan membuat bilik untuk tidur. Gubuk dibongkar telah bertukar kepada ruang penyimpanan dan, walaupun tempat itu hanya 19 meter persegi, dia entah bagaimana menemui ruang untuk bengkel tukang kasut kecilnya sendiri.







Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment