Home » , » Bayi 9 bulan maut dalam gumpalan toto

Bayi 9 bulan maut dalam gumpalan toto

PUTRAJAYA: Seorang bayi perempuan berusia sembilan bulan maut selepas ditemui tergumpal dalam gebar kapas atau lebih dikenali sebagai selimut toto dalam kejadian di rumah pengasuhnya di Presint 8 di sini, kelmarin. 

Dalam kejadian itu, bayi berkenaan, Nur Harisya Miasarah Haizam atau panggilan manjanya, Mia berada di bawah jagaan pengasuh selepas dihantar ibunya, Hayati Idris, 28, bersama abang mangsa yang berusia empat tahun.

Mia disahkan meninggal dunia pada jam 9.15 malam kelmarin selepas lebih 11 jam menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Putrajaya, di sini.
Difahamkan, mangsa dibawa pengasuh ke ICU hospital itu kira-kira jam 10.30 pagi selepas mendapati bayi berkenaan lesu, biru dan tidak bergerak ketika ditemui bergumpal dalam selimut toto. 



Hayati berkata, beliau menerima panggilan daripada pengasuh anaknya kira-kira jam 10.30 pagi yang memaklumkan Mia lemas dalam selimut toto serta dibawa ke hospital. 

Pengasuh memberitahu ketika kejadian, Mia berada di ruang tamu bersama abangnya dan beberapa kanak-kanak lain, manakala pengasuh membawa seorang anaknya ke tandas. 

Sebaik keluar ke ruang tamu, pengasuh melihat Mia berada di bawah selimut toto nipis dalam keadaan yang sudah tidak bermaya, lesu, sedikit biru dan tidak bernafas. 
Pengasuh kemudian segera membawa Mia ke unit kecemasan hospital untuk rawatan lanjut kerana tidak tahu melakukan bantuan nafas mulut ke mulut, katanya ketika dihubungi di sini, semalam. 

Hayati berkata, anaknya berada dalam keadaan kritikal sepanjang menerima rawatan di ICU dan tidak menunjukkan sebarang reaksi positif kecuali menggerakkan jari tangan beberapa kali. 

Selepas itu, Mia langsung tidak menunjukkan reaksi positif hingga saat akhir anak saya meninggalkan kami kira-kira jam 10 malam. 

Saya dan suami, Haizam Sharif, 32, reda dengan pemergian Mia. Sudah ditakdirkan ajalnya sudah tiba, kita tidak boleh menghalang takdir, sebaliknya terima dengan reda dan rela hati, katanya yang mempunyai seorang lagi anak lelaki berusia enam tahun. 

Hayati berkata, jenazah Mia dibawa pulang ke kampungnya di Kampung Pasir Gajah, Kampung Gajah, Perak dan sudah selamat dikebumikan pada jam 11 pagi semalam. 

Berikutan kejadian itu, Hayati membuat laporan di Balai Polis Daerah (IPD) Putrajaya, bagaimanapun beliau tidak bercadang mengambil tindakan terhadap pengasuh terbabit.

Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment