Home » , , » Cantik ~ Pantai PINK Di Pulau Komodo

Cantik ~ Pantai PINK Di Pulau Komodo


PANTAI MERAH JAMBU

Kehangatan pada bonjolan batu Komodo Island membina cepat apabila matahari memanjat lebih tinggi, jadi ia terbaik sampai di sini sebaik selepas matahari terbit. Ini ialah rumah Komodo Na­tional Park dan cicak terlebih dahulu his­toric terkemuka dunia yang ambil nama mereka daripadanya. Walaupun mereka dari segi teknik memantau liz­ards, saiz yang besar mereka mereka boleh membesar kepada tiga meter panjang dan mempertimbangkan sebanyak 200kg selera karnivor dan rupa menakutkan membuat "naga" satu lebih jauh nama panggilan sesuai.


Pandangan dalam Komodo Island

Hanya sekitar tepi pantai dari Station Rangers bohong satu lagi ganjaran untuk mereka yang perjalanan di sini: satu pantai kecil indah memanggil Pantai Merah. Jasad batu karang merah mencuci di pantai telah mewarnai tempoh yang singkat ini pasir warna mawar dalam cantik,menjadikan bagi nama lain pantai: Pantai Merah Jambu. Jelas, pusingan air biru di pasir dan tanjung tinggi besar melindungi teluk yang cetek dari berkepul-kepul cur­rents dalam saluran-saluran.


Tetapi snorkel dan melepak berada di sini dengan penjagaan. Naga-naga Komodo (Varanus komodoensis) asli satu-satunya kepada Komodo dan pulau-pulau Rinca berdekatan — renangi betul-betul dan lari laju , dan diketahui untuk kerap Pantai Merah. Dan mereka makan orang: satu-satunya kamera telah didapati seorang pelawat Switzerland yang tinggal lebih lama menyambutnya di sini dua dekad lalu.


Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

2 komen:

  1. Wah..ada data atau informasi mengenai perjalanan ke sana g nih? (semacam rancangan biaya dan fasilitas apa yg bisa dinikmati dengan sekian dana)

    ReplyDelete