Home » , , , » Cool ~ Lelaki Buta Dapat Melihat Dengan Gigi

Cool ~ Lelaki Buta Dapat Melihat Dengan Gigi


Lelaki ini dapat melihat selepas gigi dipasang pada matanya 


Martin Jones telah melihat isteri beliau buat kali pertama selepas doktor-doktor bedah mengembalikan penglihatannya menggunakan satu daripada GIGInya. Martin, 42, dibutakan apabila satu tong aluminium lebur meletus dalam mukanya manakala dia bekerja dalam satu kedai besi buruk 12 tahun lepas.

Dia berkahwin pekerja penjagaan Gill, 50, lapan tahun kemudian jadi dia tidak pernah melihat dia - sehingga doktor-doktor bedah mempersembahkan pembedahan mustahil. Martin yang sangat gembira berkata: "Saya bertemu isteri saya apabila saya mengaburkan dan apabila saya mendapat tahu terdapat satu peluang saya akan mendapat penglihatan saya kembali orang pertama saya mahu melihat ialah dia.

"Doktor-doktor mengambil pembalut dari dan ia adalah seperti melihat melalui air lalu saya melihat angka ini dan ia ialah dia. Ia luar biasa. "Dia kelihatan sungguh cantik. Kalau terasa hebat mendapat penglihatan saya kembali. Saya tidak boleh menghuraikannya, ia melebihi perkataan."

Martin menderita 37 kebakaran peratus apabila dia dilindungi dalam cecair 600C. Dia terpaksa memakai satu stoking badan untuk 23 jam satu hari apabila doktor-doktor merawat kebakaran menakutkannya. Mata kirinya sungguh rosak teruknya perlu dibuang.

Kanannya telah diselamatkan tetapi dia tidak dapat melihat daripada ia. Martin berfikir dia akan menjadi buta sentiasa - sehingga ia telah diputuskan dia sesuai untuk pembedahan revolusioner.

Satu daripada gigi taringnya telah disingkirkan dan satu lubang yang kecil ialah menggerudi ke dalamnya mengadakan satu kanta optik khas. Gigi kemudian dimasukkan ke dalam pipi Martin untuk tiga bulan untuk membolehkannya berkembang tisu baru dan saluran darah.

Kanta kemudian dimuatkan ke dalam lubang dan gigi dimasukkan ke dalam bola mata betulnya. Dalam tempoh dua minggu mengejutkan Martin boleh melihat buat kali pertama dalam 12 tahun. Implan bekerja oleh kanta membenarkan cahaya ke dalam mata yang mengembalikan wawasan beliau."



Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment