Home » , , » Tradisi Paling Aneh Di Afrika

Tradisi Paling Aneh Di Afrika


Jika di banyak negara yang dikenal pasti dengan keindahanlangsing, bukan kes di Mauritania. Dalam sebuah negara yangterletak di barat laut Afrika, ia adalah tepat kesan yangbertentangan tradisi begitu berakar besar yang cantik. Jumlahbentuk badan wanita menunjukkan magnitud cinta mereka kepada suami.

Walau bagaimanapun, terdapat satu tali yang menghubungkan tradisi leblouh apa yang dipanggil di Mauritania, dengan trend kelangsingan. Iaitu, sama diseksa wanita. Diet menjadi kurus boleh menyebabkan bulimia, sedangkan untuk Endut dengan cepat, wanita di Mauritania dipaksa untuk mengambil makanan dan minuman di peringkat keluar batas. Jika kemudian mereka muntah, muntah juga ditelan. 

Seperti yang dilaporkan oleh The Guardian. leblouh sebenarnya telah diambil selama bertahun-tahun. Walau bagaimanapun, sejak kembali kerajaan tentera tanah bekas negara jajahan Perancis tahun lalu Barat, ia menghidupkan tradisi lama. 

Aminetou Mint Ely, seorang pejuang untuk hak-hak wanita, berkata bahawa tradisi yang berkait rapat dengan berkahwin dengan budaya muda. Dalam dalaman penduduk negara Islam kira-kira 3.3 juta, seorang gadis yang berusia lima, tujuh dan sembilan tahun perkahwinan paksa adalah perkara biasa. Sekarang, sebelum anda bertemu dengan bakal suami, mereka terpaksa menjalani leblouh ritual. 

Gadis muda yang akan menjalani leblouh dipisahkan dari keluarganya untuk mengambil "menggemukkan". Di sana mereka akan dijaga oleh ibu saudara atau nenek. Mereka beras makan dan minum susu unta dan air dengan bahagian-bahagian jumbo.Dalam satu hari, mereka dikehendaki untuk makan dua kilogram beras yang dicampur dengan dua cawan mentega dan 20 liter susu unta. 

"Di Mauritania, saiz badan seorang wanita mencerminkan bagaimana secara meluas dia menduduki hati suaminya," kata Mint Ely. 

Menurut Ely Mint yang juga pengerusi Persatuan Wanita Ketua Isi Rumah, pembangunan semula leblouh ia adalah satu tamparan."Malah, kami sudah mempunyai menteri hal ehwal wanita. Kuota sebanyak 20 peratus wanita dalam parlimen telah dipenuhi. Kami juga mempunyai seorang diplomat dan gabenor wanita.




Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment