Home » » Suspek Kes Bunuh Dirang Dilanjutkan Reman

Suspek Kes Bunuh Dirang Dilanjutkan Reman

 Dirang

JOHOR BAHRU – Perintah tahanan reman terhadap tiga suspek termasuk seorang wanita yang dipercayai terlibat dengan pembunuhan kejam Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang dilanjutkan lagi seminggu.

Pendaftar Mahkamah Rendah Johor Bahru, Hidayah Manaf membenarkan ketiga-tiga tertuduh berusia 30-an itu direman sehingga 30 Mac ini untuk membantu siasatan kes mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Ketiga-tiga mereka sebelum itu tiba di Kompleks Mahkamah Johor Bahru dengan menaiki van polis dengan keadaan tangan bergari kira-kira 9.15 pagi dan dibawa ke luar dari kamar mahkamah sejam kemudian.
Polis sebelum ini menahan empat orang termasuk bapa kandung Dirang bagi membantu siasatan berhubung kehilangan kanak-kanak itu pada 1 Mac.

Bagaimanapun siasatan polis mendapati bapa Dirang tidak terlibat dengan pembunuhan kejam anaknya itu dan hanya tiga suspek berkenaan dipercayai terlibat dalam kejadian itu.

Ketiga-tiga mereka juga didapati positif dadah selain dua daripada mereka turut mempunyai rekod jenayah atas kesalahan dadah dan curi.

Nurul Nadhirah hilang pada 1 Mac lalu ketika keluar membeli mi segera dan telur di sebuah kedai runcit di kediamannya Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam, Pasir Gudang.

Teka-teki kehilangan mangsa akhirnya terjawab apabila laporan Jabatan Kimia mengesahkan DNA mayat rentung yang dijumpai di sebuah lubang di tapak perumahan terbengkalai di Nusa Damai, Masai di sini pada 8 Mac lalu adalah milik mangsa. – BERNAMA



Apa yang menarik kat sini
Info Menarik di Sajikan Untuk Anda Di Sini!!
Inginkan Anak Cemerlang? Klik Disini!
Iklan Produk Anda Di Sini. Hanya RM10/sebulan

0 komen:

Post a Comment